اموزش راه اندازي درايو نمايندگي زيمنس و فيلم آموزشي آن

شركت ازنيك اتوماسيون نمايندگي زيمنس و نمايندگي اشنايدر در ايران

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اموزش راه اندازي درايو نمايندگي زيمنس و فيلم آموزشي آن

۷ بازديد

www.eznyk.com

در ابتدا توضيح كوتاهي درباره درايو مي دهيم و در انتها آموزش  راه اندازي را قرار داده ايم.

درايو چيست؟

تجهيز يا گروهي از تجهيزاتي است كه براي ايجاد يك رفتار تعريف شده در دور و وضعيت گردش موتور الكتريكي از آنها استفاده ميگردد. اينورتور يا موتور اينورتور با استفاده از يك مدار ديجيتال جريان متناوب به وجود مي‏آورد . در حقيقت يك اينورتور موتور داراي سوئيچهاي با سرعت بالائي است كه ميتوانند در يك ثانيه هزاران بار قطع و وصل شوند. به كمك اين سيگنالهاي خاموش و روشن ميتوان موج الكتريكي به موتور فرستاد و با تغيير ميزان اين خاموش وروشن شدنها اينورتور ميتواند فركانسهاي مختلفي ايجاد كند. اينورتور موتور كه گاهي، درايو كنترل دور يا درايو فركانس متغير نيز ناميده ميشود كاربرهاي فراوان در صنعت دارد.

كنترلر موتور ميتواند به صورت دستي يا اتوماتيك يك موتور را راه اندازي يا متوقف نمايد، رو به جلو يا عقب (راست گرد چپ گرد ) حركت دهد. و يا با سرعت و گشتاور تنظيم شده اي به حركت در آورده و در مقابل اضافه بار و فالتها محافظت كند. دامنه استفاده از كنترلر موتور بسته به كاربردهاي مختلف از مصارف معمول نظير كامپيوتر، ماشين فاكس، سيستمهاي گرمايش و سرمايش تا مصارف صنعتي پيچيده مانند خطوط توليد روباتيك ميتواند باشد .

درايو ها در كاربردهاي مختلف مانند سيستمهاي سرور يا كنترل كننده دور موتور با فيدبك در الكتروموتورهاي AC و DC استفاده ميگردد. درايوهاي دور موتور ميتوانند دور موتور را به صورت پيوسته از صفر تا چندين برابر دور نامي تغيير دهند. تنظيم دور موتور در الكتروموتورها علاوه بر كاربردهاي فراوان در پروسه هاي صنعتي ، منجر به صرفه جوئي مصرف انرژي نيز ميگردد. علاوه بر آن درايوها در راه اندازي موتور، جريان شروع كار و استارت موتور از شبكه را به ميزان زيادي كاهش ميدهند. بطوريكه اين جريان خيلي كمتر از جريان نامي موتور است.

درايوها ميتوانند موتور را بطور نرم و كاملا كنترل شده استارت و استاپ نمايند. زمان استارت و استاپ را ميتوان به دقت تنظيم نمود به صورتي كه اين زمان كسري از ثانيه و يا صدها دقيقه باشد.

امروزه كاربردهاي بسياري براي استفاده از درايو در صنعت اتوماسيون ميتوان نام برد مانند: ماشينهاي CNC ، موتورهاي آسانسور، نوار نقاله، كنترل يك ولو و …

توانائي درايو در استارت و استاپ نرم و كنترل دور موتور موجب كاهش قابل ملاحظه تنشهاي مكانيكي در كوپلينگها در تمامي ادوات دوار متصل به هم ميگردد.

درايوزيمنس به دليل داشتن IGBT هاي قوي  درصنعت بيشتر كاربرد دارد به عنوان مثال دركارخانه سيمان و

تمام صنايع كه نياز به كنترل موتور دارند.

با استفاده از ماژول شبكه درايو زيمنس ميتوان درايوها را وارد شبكه پروفي باس نمود.

آموزش راه اندازي درايو زيمنس

جهت دانلود فايل آموزش راه اندازي درايو زيمنس كليك كنيد

تهيه شده در شركت ازنيك اتوماسيون نمايندگي زيمنس ونمايندگي اشنايدر در ايران

www.eznyk.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.